НЕЕТИЧНИЯТ МАРКЕТИНГ, ПРИЛАГАН ОТ ФИРМИТЕ НА ПАЗАРА, ЗАСЯГАЩ ДЕТСКОТО ЗДРАВЕ

 

НАРУШЕНИЯ НА МЕЖДУНАРОДНИЯ КОДЕКС ЗА ЗАМЕСТИТЕЛИТЕ НА КЪРМАТА, ПРИЕТ ПРЕЗ 1980 Г. ОТ СЗО/УНИЦЕФ

И НАРЕДБА НА МЗ ЗА ЕТИКЕТИРАНЕТО НА ДЕТСКИ ХРАНИ:

  • Използване на образ на дете /независимо дали е снимка или графично изображение/ на етикета на продукта;
  • Липсва надпис, че "кърмата е най- добрата храна за бебето" до 6 месеца /СЗО с Резолюция 54.2 от 2001 г. препоръчва "изключително кърмене до 6 месеца и продължаване на кърменето до 2 годишна възраст и след това"/;
  • Логото и препоръката на продукта от страна на Българската педиатрична асоциация е в нарушение на Водещите етични принципи на Международната педиатрична асоциация от февруари 2005 г., където се казва, че организацията не трябва да бъде въвличана по никой начин в маркетингови и рекламни кампании с търговска цел;
  • Употребата на твърдения, идеализиращи влиянието на продукта  върху здравето на детето при неговата консумация.
     

           

 

             
           
   
            
               
       
          
   
 
       
          
         
          
         
                               
                     
       
    
         

стр. 1 / 2 /